PLANTARIUM|GROEN-Direkt was onlangs hét ontmoetingsmoment voor groene vakgenoten en leveranciers en dé beurs waar alle nieuwigheden in de tuinplantensector werden geïntroduceerd. Duizenden bezoekers uit Europa en ver daar buiten werden getrakteerd op een groene totaalbeleving met 223 exposanten, 68 inzendingen voor de Green Retail Awards, 5000 monsterpartijen, conceptplein en kerstbomen.
Exposanten reageerden al aan het eind van de eerste dag enthousiast op deze tweede, succesvolle najaarseditie. Zij zijn zeer te spreken over de kwaliteit van de bezoekers die vanuit alle hoeken van de wereld kwamen. De duidelijke en overzichtelijke indeling met de monsterlagen aan de ene kant en de stands aan de andere kant, de goede bezoekersaantallen en de positieve stemming zijn veel gehoorde uitspraken. Veel standhouders hebben aangegeven volgend jaar weer graag van de partij te willen zijn.
Ook beursmanager Marjolein Wieckardt is zeer enthousiast over deze najaarseditie. “De presentatie van de nieuwigheden voor de Green Retail Awards, is heel goed geslaagd. Het waren echte hot spots op de beurs, waardoor alle inzendingen goed onder de aandacht zijn gekomen”, aldus Marjolein. “We zijn er in geslaagd om een mooie en overzichtelijke beurs neer te zetten. En wie je ook vroeg, de beurs was goed! .”
Green Retail Awards
Op een beurs waar alles draait om tuinplanten was er dus volop aandacht voor nieuwigheden. Op de eerste beursdag zijn de Green Retail Awards winnaars in de categorieën Beste Nieuwigheid en Beste Marktinnovatie bekend gemaakt. De Awards gingen respectievelijk naar Diervilla splendens ‘G2X88544VAR’ (KODIAK® MIXX) ingezonden door Valkplant B.V. en Precious Earth (Mossen)ingezonden door Vof de Leeuw den Engelsen
Voor de Award in de categorie Bezoekersfavoriet konden de bezoekers met groene ballen hun stem uitbrengen. Hydrangea paniculata LIVING LITTLE ROSY® van Hinrichs Pflanzen was overduidelijk de favoriete plant, zo bleek bij het slot van de beurs.